Sven van Dijk

maandag 29 juni 2015

Recensie

SPY

Ik ga een recensie schrijven over de film Spy die vanaf 5 juni 2015 in de Nederlandse bioscopen te zien is. Ben je benieuwd? L   ees dan verder.

Waar gaat de film over?

De film Spy is een comedy film maar ook een actie film. Het verhaal gaat over Susan Cooper (gespeeld door Melissa McCarthy) die eerst bij de binnendienst van de CIA werkt als hulpje van spion Fine (gespeeld door Jude Law), Als Fine vervolgens "vermoord" wordt door Rayan Boyanov (Rose Byrne) krijgt Susan de kans om als spion in het veld te worden opgesteld. Susan is een heel gewone zelfs wat saaie vrouw die nog nooit eerder zoiets heeft gedaan. Ze krijgt een andere identiteit, de nieuwste technische snufjes en een simpele opdracht mee. Maar omdat ze nogal eigenwijs is blijkt het toch allemaal niet zo simpel en komt ze terecht tussen terroristen en kernbommen. Verder wordt ze tijdens het uitvoeren van deze opdracht steeds achter na gezeten en lastig gevallen door CIA agent Ford (Jason Statham) Hij vond namelijk dat hij met zijn "spionervaring" veel meer geschikt was om het veld in te gaan dan Susan. Het blijkt echter dat hij alleen maar opschept en er weinig van terecht brengt. Meerdere keren moet Susan hem uit de brand helpen. Ze wordt hierbij bijgestaan door Aldo, een flirterige Italiaanse geheim agent en later in de film ook door haar onhandige collega Nancy (gespeeld door Miranda Hart).Als ze door toeval terecht komt in de wereld van Royana Uiteindelijk blijkt dat Royana Fine helemaal niet heeft vermoord maar dat hij een dubbelspion is. Susan blijkt echt talent te hebben voor dit werk en mede door haar inzet voorkomen ze dat er kernwapens in handen van terroristen vallen. Wil je weten hoe het afloopt voeg een reactie toe of kijk de film zelf. Als je van comedy en van actie houd is deze film zeker een aanrader.

Hier is de link voor als je de trailer wilt kijken op YouTube.

Grof:  Het is wel een film met grof taalgebruik bijvoorbeeld er word veel f*ck gebruikt, maar het maakt de film wel passend.

Spannend: Het is ook spannend, want op sommige momenten weet je niet wat er gaat gebeuren en ben je toch benieuwd wat er gaat gebeuren. Ik vind dat dat het juist spannend maakt.

Grappig: Het is een film waarop je ontzettend hard kan lachen, omdat er zulke leuke en grappige stukjes in voor komen.

Flauw: Sommige grappen die in de film voorkomen zijn een beetje flauw, omdat het te ver gaat. De meeste grappen zijn komisch een aantal van die grappen zijn flauw. Het maakt de film niet minder leuk.

Leuk: Ik vind het zelf een van de leukste films die ik ooit heb gezien, omdat het grappig en spannend is en mijn lievelingsacteur (Jason Statham) speelt erin. Wat vind ik het leukste van de film? wat ik het leukste van de film vind is dat een doodnormale vrouw opeens als spion word gebruikt en dat ze het toch heel erg goed kan, want ze is toch een beetje saai en dik.

Geen opmerkingen: